Reformertræning – Den sunde vej til en slank og stærk krop

Reformertræning – Den sunde vej til en slank og stærk krop

0

Reformertræning - EnergiiReformertræning er en effektiv træningsform for både kondition og styrke. Reformer-ekspert, Gitte Mia Salling, guider dig gennem nogle af de mest populære øvelser her.

Træningsverdenen er med tiden blevet en regulær jungle med uoverskueligt mange muligheder og tilbud, som dækker over mindst lige så mange forskellige træningsgenre.

Er man tilmed ny eller bare ikke ligefrem den mest aktive idrætsudøver, kan det være svært at gennemskue, hvilken træningsform man skal vælge og på hvilken baggrund.

Hos Energii - The Ultimate Workout mener vi at kunne sætte en stopper for din søgen. Som førende kæde indenfor reformertræning har vi fundet den rette træningsform til alle de, der vil i bedre form, tabe sig, blive stærkere eller bare vil have det bedre med sig selv. Vi kan med vores træning kort sagt dække alle behov.

Læs også: Reformertræningens mange fordele

Reformertræning er bygget op over en lang række øvelser, men vi har udvalgt de fem bedste, som vi har anført nedenfor:

Skub til boks:

Gitte Salling - Skub til boks
I denne øvelse står man med fødderne på træstykket i den ene ende af reformeren og med hænderne på boksens kant, som er placeret på den bevægelige vogn. Startpositionen er med numsen tilbage over hælene og herfra skubber man sig ud på strakte ben, således kroppen bliver strakt helt ud i en såkaldt planke. Efterfølgende trækker man numsen tilbage mod hælene og bøjer således af i benene igen.

Skub til boks er en helkropsøvelse, som især styrker ben og core (mave-ryg) og øvelsens formål er at bringe personen til udmattelse og derved at øge dennes udholdenhed.

Talje på boks:

Gitte Salling - Talje på boks
Øvelsen er særdeles effektiv, da personen sidder sidelæns på boksen, som er placeret på vognen, og den ene fod er fikseret i en stop i fodenden. Således kan overkroppen komme helt ud og hænge frit, hvilket gør mulighederne i denne øvelse talrige.

Med denne øvelse er formålet at træne de skrå mavemuskler og muskulaturen omkring hofte/talje. Dette øger igen stabiliteten i core (mave-ryg) og slanker i maveregionen.

Triceps på boks:

Gitte Salling - Triceps på boks
I triceps på boks ligger man på maven på boksen, som er placeret på den bevægelige vogn. Kroppen er strakt ud og armene holdes ned langs siden og den eneste bevægelse der foregår, er underarmene der kører frem og tilbage og derved træner bagsiden af overarmen (triceps).

Øvelsen er særdeles effektiv i bekæmpelsen af mormorarme. Derudover styrker øvelsen core (mave-ryg) og træner balderne og baglår idet hele kroppen er spændt op.

Nedre mave:

Gitte Salling - Nedre mave
I denne øvelse ligger man på vognen med benene løftet og strakt mod loftet. Armene er ned langs overkroppen. Herfra bevæges benene strakt mod loftet i små stød og mave og bækkenbund styrkes herved.

Bridging + baglår:

Gitte Salling - Bridging-baglår
I denne lidt anderledes øvelse ligger man på ryggen på vognene med fødderne på fodbarren. Når øvelsen starter, løftes hoften fri af vognen, indtil kroppen er strakt ud fra knæ til skuldre. Derefter bevæges hoften stille og roligt ned igen og denne bevægelse gentages flere gange.

Øvelsen har fokus på balder, baglår og ryg. Øvelsen er aldeles velegnet for personer med rygproblemer, da hele bagsiden af kroppen styrkes fra hælene og helt op til nakken.

Disse øvelser er blot et lille udsnit af de mange øvelse, man kan lave i reformeren. Øvelserne er allesammen sammensat på en måde, så de ikke kun slanker og smidiggør, men også styrker kroppen på en funktionel måde, hvilket vil siges, at opgaver i hverdagen, der indebærer fysisk aktivitet, bliver nemmere.

Søger du en træningsform, som giver din krop al den motion den har behov for, så prøv reformertræning.

About Author

Gitte Mia Salling har mere end 25 års erfaring i Fitness-branchen. Hun har nu startet sit eget fitness-center, Energii, der bygger på den effektive fitness-maskine, Reformeren.

Hvad er din kommentar?

Få besked via e-mail, når der kommenteres. Du kan også abonnere uden at kommentere.