Stort interview: Celie Josefine Lindblad

Stort interview: Celie Josefine Lindblad

0

Fitness-guide.dk har været i Odense for at interviewe Celie Josefine Lindblad, som har opnået flotte resultater med sin træning og kost.

I dette interview får du en indsigt i hendes træning og kost samt hører blandt andet om, hvordan hun har tacklet sine modgange i livet.

Fakta:

Navn: Celie Josefine Lindblad

Bor i: Odense

Alder: 20 år

Højde: 164 cm

Vægt: 60 kilo

Instagram: @celielindblad

.

Hvor ofte træner du?

Jeg træner 6 til 7 gange om ugen, alt efter hvad jeg kan slippe af sted med. Jeg elsker at træne, og fristes derfor tit til at bruge min ellers planlagte søndagspause i Repeat Fitness alligevel.

Hvilken form for træning dyrker du og hvor henne?

Jeg styrketræner i Repeat Fitness, hvor jeg 3 gange om ugen også inkluderer HIIT cardio. Hvis jeg har travlt, så træner jeg gerne derhjemme.

Har du en træningsplan, som du følger hver uge?

Jeg følger et såkaldt 3-split-program, hvilket betyder, at jeg træner alle kroppens muskelgrupper fordelt på 3 dage. Fordelen ved splitprogrammer, er, at du kan fokusere mere specifikt på de enkelte muskelgrupper, samt intensivere dine træningspas, da der går længere tid imellem træninger af samme muskelgruppe. På nuværende tidspunkt ser en typisk træningsuge for mig således ud:

Mandag: Ben + HIIT cardio m. fokus på abs.
Tirsdag: Skulder + biceps.
Onsdag: Ryg + triceps.
Torsdag: Ben + HIIT cardio m. fokus på abs.
Fredag: Skulder + biceps.
Lørdag: Ryg + triceps.
Søndag: (Pause) / HIIT Cardio m. fokus på arme og abs.

Hvad er dine favorit-øvelser og hvorfor?

I øjeblikket er mine favorit-øvelser Sumo Squat Walk, Hip Thrust, Bulgarien Split squat og Walking Lunges. Disse øvelser har jeg arbejdet intenst med de sidste mange uger, hvilket har resulteret i super gode resultater for mit vedkommende.

Jeg forsøger dog at skifte rutine forholdsvis ofte, da musklerne hurtigt tilpasser sig efter de øvelser du byder dem, hvilket også betyder, at jeg tit skifter yndlingsøvelser.

Video - Celie viser nogle af sine favoritøvelser:

Få hele Celies booty-træningsprogram med 12 træningsøvelser på video. Få det på mail. Klik her!

Foretrækker du at træne alene eller på hold?

Jeg foretrækker at træne alene. Jeg træner både grundet de fysiske resultater, men bestemt også for den mentale gevinst.

Under min træning har jeg mulighed for at finde en ro, balance og afslappende tilstand i min hverdag.

Jeg har deltaget på forskellige hold, hvilket jeg bestemt også synes er en fin motionsform. Dog har jeg lært, at jeg fokuserer bedst samt presser mig selv hårdere, hvis jeg er alene.

Holdtræninger er baseret på, hvad gruppen kan præstere, frem for hvad du som individ kan.

Træner du med eller uden maskiner?

Jeg inkluderer oftest maskiner i min træning, selvfølgelig alt efter hvilken muskelgruppe, jeg har fokus på, på den pågældende dag. Hvis jeg eksempelvis træner ben, bruger jeg markant færre maskiner end hvis jeg træner ryg. Jeg er umiddelbart mest begejstret for frivægt, da du på denne måde også får trænet din balance og teknik i højere grad.

Hvor lang tid har du trænet?

Jeg startede med at træne seriøst for cirka 1,5 år siden. Jeg begyndte at interesse mig for motion og sundhed for godt og vel tre år siden, men på daværende tidspunkt havde jeg hverken det samme kendskab eller begejstring for det, som jeg har dagen i dag.

Hvad fik dig til at starte med at træne på det niveau, du gør?

Jeg begyndte at træne, fordi jeg som yngre var ekstremt usikker på mig selv - både fysisk og mentalt. Efterhånden som tiden gik, voksede min interesse for kost og motion, hvilket også fik mig til at engagere mig dybere i min træning. Jeg opdagede at det både resulterede i en fysisk gevinst, men også en mental gevinst - i form af at mit “mindset” udviklede sig i stigende grad.

Jeg blev mobbet i folkeskolen, hvilket resulterede i en generel lav selvværdsfølelse. Jeg var fremme i skoene, da jeg var yngre, hvilket oftest resulterede i nogle alvorlige hak over fingrene. På daværende tidspunkt var verbale lussinger omkring mit udseende og person min hverdag, hvilket også til tider resulterede i mindre fysiske sammenstød. Jeg begyndte langsomt at isolere mig selv fra sociale begivenheder og min selvtillid blev desværre ødelagt.

Vores samfund har skabt et overflødigt pres på unge mennesker, som er baseret på urealistiske krav til både udseende og adfærd. Disse krav danner desværre oftest et grundlag for mobning blandt den yngre generation, som hurtigt giver sig i kast med at kommentere på vægt, beklædning og personlige værdier. Dette skete desværre for mig, hvilket fik mig til at grave et sort hul baseret på følelsen om ikke at være god nok.

Da jeg startede med at træne, var initiativet baseret på håbet om at opnå udefrakommendes accept. Som tiden gik, indså jeg, at alle andres meninger ikke burde betyde nær så meget. Folk kan sagtens fortælle dig hvor sød og smuk du er, men hvis du inderst inde ikke selv føler det, så er det fuldstændig ligegyldigt.

Derfor begyndte jeg at arbejde intenst med min mentale tilstand om problemstillingen, hvilket resulterede i at jeg begyndte at træne for min egen fornøjelse og tilfredsstillelse. Jeg har lært at det er okay at differentiere sig fra mængden, samt at ignorere alt den negative støj.

Det er vigtigt at forstå, at mobning ikke har noget med dig og dine værdier at gøre, tværtimod! Hvad mennesker siger og gør, er blot en refleksion af deres egen virkelighed. Dette betyder, at oftest, vil mennesker som mobber, selv kæmpe med lavt selvværd og lignende. Gruppepres er desværre også stadig en kæmpe faktor i den afdeling.

Dette er noget jeg først har lært senere hen, hvilket i høj grad øgede min forståelse. Dette mindsker selvfølgelig ikke smerten, men når du kommer frem til at du faktisk hverken er dum, grim eller ligegyldig - men blot offer for andre individers usikkerheder, så har alle værktøjerne til at bygge et fantastisk mindset.

I og med at jeg er en hyppigt, aktiv bruger på de sociale medier, så er jeg både målet for og vidnet til cybermobning i dag. Jeg har heldigvis lært at være ligeglad, da jeg kun fokuserer på min egen mening samt dem jeg holder kær. Desværre er dette ikke tilfældet for mange unge mennesker, hvilket jeg finder dybt sørgeligt.

Folk, som bruger de sociale medier som et mobbeværktøj, ved ikke hvor stor en effekt det faktisk har på ofret. Jeg sletter selv grimme og nedladende kommentarer, da jeg ikke ønsker den form for negativitet på mine sider, hvilket jeg stærkt opfordrer andre til også at gøre. Folk er berettiget til deres mening, men jeg har bare ikke behov for at høre eller se den på mine medier. Jeg vil gerne kunne inspirere og blive inspireret.

Jeg læser på nuværende tidspunkt bogen “7 Gode Vaner - Personligt Lederskab og Livskraft”, som i høj grad har hjulpet mig med at opbygge en stærk mentalitet. Den handler primært om at hvile i sig selv, hvordan man lærer at lede sig selv samt være sit eget gode vejr. Jeg har postet en masse citater på bl.a. min snapchat, hvilket har resulteret i mange henvendelser. Jeg kan kun anbefale ethvert individ til at læse den. Jeg lover dig at du lærer en ting eller to. Det er min bibel.

Jeg har dagligt en masse piger, som henvender sig via min Instagram, og fortæller om deres oplevelser med mobning og dårligt selvværd. Dette betragter jeg som en kæmpe ære, da jeg ved hvor svært det er at snakke om, samt at de føler at de kan relatere og få noget ud af min historie. Jeg håber på at kunne inspirere samt motivere, både igennem min træning og de medfølgende resultater, men bestemt også via min personlige historie.

Hvorfor træner du?

Jeg træner, fordi jeg elsker det, simple as that. Selvfølgelig løber resultaterne tit i frontlinjen, men jeg værdsætter og nyder den ro og følelse det giver mig.

Derudover synes jeg også at de sundhedsmæssige fordel er en kæmpe faktorer.

.

.

.

Har du noget mål med din træning?

Jeg har ikke noget konkret mål med min træning, nej. Dette skyldes at jeg aldrig er tilfreds og konstant stræber efter nye resultater og mål, hvilket jeg føler er en positiv ting, da jeg dermed hele tiden er under udvikling, både fysisk og mentalt. Jeg tror, det er vigtigt konstant at jagte et mål, da man ellers hurtigt kan ramme ind i en stilstand. Mit mål er egentlig bare at blive ved med at forbedre mig, så længe jeg kan mærke, at det gør mig glad.

Hvad motiverer dig til at træne?

De fysiske resultater løber som tidligere nævnt i frontlinjen. Jeg elsker selv at kunne forme min krop, som jeg har lyst til. Derudover giver det mig som sagt også en kæmpe mental aflastning i hverdagen, hvilket jeg aldrig ville være foruden. Samt har jeg en masse dejlige veninder omkring mig, som også dyrker samme livsstil - hvilket da kun fungerer som motivation for mig.

Få hele Celies booty-træningsprogram med 12 træningsøvelser. Få det på mail nu. Klik her!

Har du en bestemt kostplan, du følger?

Jeg føler ikke en bestemt kostplan, nej. Jeg har tidligere prøvet kræfter med det, og jeg synes ærligt talt bare ikke det fungerer for mig.

Jeg talte mine kalorier, hvilket i sidste ende påvirkede mig mentalt. Jeg blev bange for at spise, og kunne til tider finde på at sulte mig selv. Jeg kunne simpelthen bare ikke håndtere det.

Jeg har derfor lagt kostplaner til siden, og spiser nu hvad jeg føler er det rigtige for min krop.

Jeg har erhvervet mig et enormt kendskab til kost og sundhed generelt, hvilket gør at jeg ved hvad jeg skal fodre min krop for at den fungerer optimalt, samt for at jeg stadig kan opnå mine ønskede resultater. Forskellen på det jeg gør og hvad de fleste kostplaner siger, er at jeg ikke opstiller bestemte restriktioner. Jeg sørger for at spise sundt, proteinrigt og strategisk ud fra mine mål.

Spiser du efter en bestemt kost-filosofi?

Spis, hvad du kan mærke, du har brug for. Spis, hvad der gør dig glad. Jeg har ikke nogle restriktioner, men spiser, hvad jeg føler er det rigtige for mig. Jeg spiser dog sundt, men det er ren og skær for fornøjelsens skyld, men hvis jeg vil have en is eller kage - så skal jeg love dig for at jeg spiser det.

Har du et eksempel på en typisk kostplan for en dag?

Morgenmad: To spejlæg på et stykke rugbrød, proteinpandekager eller smoothies.
Mellemmåltid: Typisk frugt, riskiks med peanutbutter, skyr eller en shake.
Frokost: Æg i alle former, kylling eller rugbrød.
Aftensmad: Kylling med pasta, ris eller et eller andet. Jeg elsker indiske retter og lignende, så de er oftest på menuen.
Aften-snack: Skyr med mysli, smoothies, proteinbar, frugt, tørrede dadler.

Jeg drikker ALTID en shake efter træning!

Hvilke kosttilskud bruger du, hvis nogen?

Jeg er stor tilhænger af Nutramino, og alle mine kosttilskud er derfor derfra. Jeg er super glad for kvaliteten, smagen og næringsindholdet i de forskellige produkter.

Jeg bruger deres +Pro Pre-workout shots før min træning, for at booste min energi og udholdenhed under min træning.

Jeg drikker BCAA under min træning, og drikker Nutraminos Summer Apple, hvilket er min absolute favourite! Jeg elsker den!

Derudover bruger jeg deres proteinpulver, først og fremmest til min shake efter træning, men også til mine proteinpandekager. Min yndlingssmag er Stracciatella.

Derudover er jeg en sucker for proteinbarer, da de tilfredsstiller enhver sød tand, jeg har på ethvert givet tidspunkt. Mine favoritter er Coconut, Dark Chocolate and orange samt Crispy Chocolate brownie. Jeg bruger dem også til mine mellemmåltider.

Enhver som følger mig på de sociale medier, vil også vide at jeg er dybt afhængig af deres Protein water, som jeg oftest bruger i mine smoothies eller blot når jeg er på farten.

Hvordan holder du motivationen oppe til at leve sundt?

Fordelene ved at spise og leve sundt er så mange, hvilket bestemt er min hovedsagelige motivation. Min daglige energi og mit overskud er på et helt andet stadie, når jeg fodrer min krop med en næringsrig kost.

Mit immunforsvar er stærkere, min forbrænding højere og min hud er pænere. Det er så vigtigt at passe på sin krop, da du skal leve med den til du forhåbentligt er meget gammel. Hvad er bedre motivation end en stærk og rask krop uanset hvilken alder du er i?

Har du noget træningstøj, som du kan anbefale?

Mine yndlingsmærker er Nike, Adidas, Bombshell Sportswear, Gymshark og H&M. Jeg har ikke behov for at det skal være et fint og fancy mærke, men blot et materiale og design, jeg føler mig tilpas i.

Bruger du noget bestemt træningsudstyr derhjemme?

Derhjemme har jeg kun en yogamåtte, kettlebells og håndvægte. Sandheden er at du i virkeligheden ikke behøver mere for at kunne have en effektiv træning.

Du er ret aktiv på især Instagram og har mange følgere. Hvad giver det dig at dele din udvikling?

Jeg elsker at dele min udvikling på Instagram, især efter jeg har oplevet en masse positiv og konstruktiv feedback. Jeg elsker at kunne motivere og inspirere andre mennesker, hvilket jeg sætter en stor dyd i at kunne via mine medier.

Derudover fungerer det også som stor motivation for mig selv, da jeg ligeledes kan følge med i mine resultater og se hvor langt jeg faktisk er kommet. Derudover fungerer det også som en aflastning for mig, da jeg tit lufter mine tanker og følelser på mine medier. Ligeledes har jeg også oplevet stor positiv respons på dette, hvilket virkelig varmer mit hjerte dybt.

Følger du nogle på Instagram, du vil anbefale andre at følge?

Jeg synes man skal passe meget på med at anbefale bestemte profiler til andre mennesker, da vi alle bliver motiveret, inspireret og påvirket på forskellige måder. Jeg tror det er essentielt at følge nogle som du kan afspejle dig i og relatere til, hvilket er forskelligt fra individ til individ.

Jeg følger kun folk med mål, jeg føler, jeg kan relatere til, samt er realistiske for mit eget vedkommende. Jeg føler eksempelvis ikke piger uden former, da jeg hurtigt tager mig selv i at blive påvirket og tænke “hvorfor er jeg ikke så tynd” osv. Jeg følger kun folk, hvor jeg kan afspejle mine egne mål i deres profil - både fysisk og mentalt.

Hvad er dine 5 gode råd til en sundere livsstil?

1. Drik en masse vand.

2. Spis en sund og næringsrig kost. Få en masse proteiner og fibre. Din kost påvirker din krop både på kort, men også på længere sigt.

3. Dyrk noget motion. Det behøver ikke at være hverken 4, 5 eller 6 gange om ugen. Bare du kommer ud og får rørt dig og bevæget dine muskler engang i mellem. Du vil opleve en helt anden energi, samt høster du en masse sundhedsmæssige fordele på længere sigt!

4. Husk at hygge dig og nyde livet - du har kun et. Spis noget chokolade, tag på restaurant, glem træningen og smid dig på sofaen i ny og næ. Find en god balance!

5. Gør det for dig selv. Min version af en sund livsstil er ikke nødvendigvis den samme som din version. Jeg skal ikke diktere, at du skal træne seks gange om ugen, for at du har en sund livsstil. Find den livsstil som er sund for dig! Hvis det betyder træning seks gange om ugen? Fint. Hvis det betyder træning 2 gange om ugen? Fint! Do what is right for you!

Hvad er dine 3 gode råd til at fastholde motivationen?

1. Vær tålmodig og konsekvent! Lad være med at blive bekymret eller mist modet, hvis du ikke ser resultater inden for kort tid. Hvis du arbejder hårdt og konsekvent for det, så skal resultaterne nok komme. Trust me!

2. Hyg dig med det! Træn med dine veninder. Find noget sportstøj du føler dig lækker i! Løb en tur i det gode vejr! Spis chokolade i ny og næ. Find en balance som gør du føler det er overskueligt i din hverdag.

3. Tag før og efter billeder! Dette er oftest meget grænseoverskridende for de fleste mennesker, myself included. Tag et før billede, og lad være med at skam dig. Vi starter alle et sted, og nu er udseende altså overfladisk. Det er dit hjerte, hoved og sjæl som er altafgørende. Men tag et førbillede og derefter en masse igennem din træningsrejse! Billederne vil minde dig om hvor langt du er kommet, også på de dage hvor du føler intet sker!

Opskrift: Sådan laver Celie sine proteinpandekager

Ingredienser:

- 5 æg
- 100 – 150 g. Skyr.
- 50 g. Havregryn.
- 1 scoop proteinpulver.
- Evt. 1 teske kakao / peanutbutter
- Kokosolie

Fremgangsmåde:

- Blend alle ingredienser til du har en pandekage lignende konsistens.

- Hæld lidt kokosolie på panden og så brug en suppeske til at fordele dejen på panden.
- du bestemmer selvfølgelig selv hvor tykke pandekagerne skal være.

- Bon appetit!

Få hele Celies booty-træningsprogram med 12 træningsøvelser. Få det på mail nu. Klik her!

About Author

Vi skriver både fitness nyheder og større artikler omkring en masse forskellige emner inden for træning og sundhed. Hvis du er på jagt efter gode tilbud, kan du finde nogle her:Proteinpulver - FiveFingers - Fitnesscentre

Hvad er din kommentar?

Få besked via e-mail, når der kommenteres. Du kan også abonnere uden at kommentere.