Planlæg og opnå din drømmeform – 3. del

Planlæg og opnå din drømmeform – 3. del

0

Sidste artikel i serien handler om, at du nu skal tage action og indfri dine mål. Det vil nu blive afgørende, om du får succes, fiasko eller ender med status quo.

Gå i gang!

Der er ikke så meget hokus pokus i denne sidste del af guiden.

Nu skal du omgående gå i gang med de ting, som står på dit papir! Du skal hver dag gøre noget, som bringer dig tættere på dine mål.

1. Din planlægning er vigtig

Planlæg disse aktiviteter og skriv dem ind i din kalender, ellers kan du let glemme det eller springe over. I kalenderen skriver du gøremål som eksempelvis ”læse op på sund kost”, ”købe løbesko” eller ”træning”. Når du skriver aktiviteterne ind i kalenderen, bliver de ligeså vigtige som møderne på dit arbejde eller aftalen med banken, og det skal det også være.

2. Fokusér på glæderne ved at indfri dine mål

Bliv ved med hver dag at gøre noget, der bringer dig nærmere dine mål: læs, løb eller spis det rigtige. Bliv ved med at blive ved og nyd, når du er i gang. Bliv i øjeblikket, mærk rusen og nyd følelsen af at være i gang. Du kommer nu hver dag tættere på dine mål! Kig dagligt på dine nedskrevne mål og husk vigtigheden og hvor meget det betyder for dig, at kunne bruge den flotte nytårskjole eller at gennemføre et marathon.

3. Revider dine mål

Som menneske udvikler du dig gennem årene, ja faktisk dagligt. Alle små oplevelser og erfaringer former dig som menneske. Derfor er det ikke sikkert, at du efter seks måneder stadig har de samme mål; har du for eksempel fået en kæreste er det ikke sikkert, at det er så vigtigt at veje 100 kilo med en fedtprocent på 10.

Måske har du fået en skade eller også interesserer du dig bare for andre ting eller sportsgrene. Derfor: revider! Netop som du føler, at du skifter interesse eller andet, skal dine mål justeres. Er målene ikke opdaterede, vil du ikke finde dem vigtige, og derfor er det helt essentielt, at målene matcher dig i dag.

Jeg håber, at guiden har givet dig lyst på at træne og spise sundere.

God fornøjelse med at indfri dine mål!

Fik du ikke læst de tidligere artikler i serien, så læs her:

Planlæg og opnå din drømmeform – 1. del

Planlæg og opnå din drømmeform – 2. del

Har du spørgsmål til emnet?

Skriv en kommentar herunder, så vil Teis Tøgern Jensen svare efter bedste evne.

About Author

Teis Tøgern Jensen er 26 år og han læser HA på Roskilde Universitetscenter. Han har trænet on/off i 10 år og har en stor indsigt og interesse i træning, motivation, kost, ernæring og personlig udvikling.

Hvad er din kommentar?

Få besked via e-mail, når der kommenteres. Du kan også abonnere uden at kommentere.