Interview: Pernille Caroline Lotus - Iværksætter
Deprecated: The $control_id argument is deprecated since version 3.5.0! in /var/www/fitness-guide.dk/public_html/wp-content/plugins/elementor/modules/dev-tools/deprecation.php on line 301

Interview: Pernille Caroline Lotus – Iværksætter

0

Pernille Caroline LotusDen 30-årige iværksætter, Pernille Caroline Lotus, dyrker flere motionsformer. Derudover spiser hun efter sin blodtype.

Pernille Caroline Lotus er iværksætter og direktør af deal-sitet Wellnessdeal.dk.

Men på trods af en travl hverdag, så er hun også meget opmærksom på, at hun skal træne sin krop, sit hoved og spise sundt. I dette interview deler hun bl.a. sin vej til en eftertragtet six-pack.

Bikram Yoga og Energii

"Jeg praktiserer Bikram Yoga (90 min yoga i 40 grader!) og Energii-reformertræning. Bikram Yoga har været min primære træning i 2,5 år. Det er benhård træning, selvom det er yoga."

"Som sagt er det 90 minutters yoga i 40 graders varme, der udrenser både krop og sind! Jeg vælger denne træning, fordi det er så hårdt, som det er. Det kaldes tortur-kammeret og efter hver træning, har jeg en følelse af bliss. Jeg elsker og hader min Bikram Yoga, men kan ikke leve uden! Det er 90 minutter eye-open-meditation, der giver mig plads til rense ud i sindet under den halvanden time."

"Energii er forholdvist nyt for mig og den perfekte træning og modsætning til Bikram Yoga. Her er fuld fart på, høj musik og muskeltræning. Det er perfekt for mig at få lidt tonede muskler. Bikram Yogaen giver lange, slanke muskler og Energii-reformertræning giver mig et “pump” - og derfor den perfekte krop!"

Selvstændighed = frihed

"Som selvstændig kan man selv vælge, hvornår man vil arbejde. Det er netop derfor, jeg er selvstændig. Endnu bedre er det med en onlineshop, der kan jeg så gar vælge at arbejde, mens jeg er i Goa på yoga-ferie!"

"Jeg træner typisk om formiddagen, hvor jeg har arbejdet 1 time inden og en del timer efter. Som selvstændig bliver der også arbejdet fra sommerhuset i weekenderne. Men så længe jeg kan lide det, jeg laver, er det jo ikke et arbejde for mig, nærmere en hobby."

En typisk træningsuge

"Jeg træner typisk Bikram Yoga kl. 9.30 eller kl. 12 om mandagen, Energii tirsdag, fri onsdag, Bikram Yoga torsdag, Energii fredag og så løber jeg typisk 6-7 kilometer enten lørdag eller søndag."

"Jeg har trænet i mange, mange år. Jeg startede vel med at gå i fitnesscenter fra da jeg var 15 år, og har trænet siden."

Pernille Caroline Lotus er aldrig alene, når hun træner. Enten træner hun holdtræning eller også løber hun med sin hund.

"Til Bikram Yoga er man op til 40 i samme rum. Til Energii er vi op til 15 personer, og har hver vores egen reformer, og når jeg løber er det sammen min LabraDoodle Karma."

Pernille Caroline har to specielle grunde til, hvorfor hun træner.

"Det giver mig velvære. Jeg elsker, at holde min krop ved lige og elsker endnu mere at få lettet mine tanker under en træningssession. Så det er 50/50 for at have en veltrænet og stærk krop, og for at få renset ud i sindet!"

Pernille Caroline Lotus 2

Den største træningspræstation

"Min største træningspræstation har nok været, at tage en uges Bikram Yoga, altså at gå til Bikram Yoga hver dag i syv dage. De har 30 days challenge (bikram hver dag i 30 dage) to gange årligt - måske springer jeg på den en dag!"

Spiser efter blodtype

"Min kost er vigtig. Jeg elsker hjemmelavet og sund mad. Jeg spiser masser af fisk og kylling, salat og grøntsager. Jeg har levet efter ”Blodtype-diæt” i snart otte år, så det giver mig kontrol og sunde guidelines."

Indblik i et par dages kost

"Den ene dag:

Morgenmad: Havregrød med honning, kanel og en klat smør.
Frokost: Tun med avokado-sandwich og juice med spinat og ananas.
Mellemmåltid: Raw-bar.
Aftensmad: Ovnkylling med salat

Den anden dag:

Morgenmad: Scramble æg.
Frokost: Kylling og salat.
Aftensmad: Laks med bagte rodfrugter til aftensmad.

Hver dag drikker jeg to latte med soyamælk, spiser nogle gange mørk chilichokolade eller raw-barer."

"Jeg elsker laks, så det vil jeg super gerne have hver uge. Min favorit tunacado-sandwich fra Joe & The Juice og deres juice med avokado. Havregrød er også højt på listen, soyalatte er højest."

Sådan holder jeg motivationen oppe

"Det handler ikke om motivation for mig. Jeg elsker sund mad. Jeg kan ikke fordrage fed mad. Det får mig til at føle mig lad og doven. Jeg kunne slet ikke holde mit energiniveau så højt oppe, hvis ikke jeg fik let og sund kost, så det giver ligesom sig selv."

De bedste beslutninger, som Pernille Caroline har truffet i forbindelse med kost og træning er ganske klare.

"At leve efter blodtypediæt var et godt valg for mig. I forhold til træning har det været en naturlig del af mit liv i mange, mange år, så jeg ved ikke, om det længere er et valg, nærmere en livsstil."

"Men de, som ikke har træning og motion som en del af hverdagen, ville klart føle forhøjet lykkefølelse, hvis de tog valget om at træne mindst tre til fire gange ugentligt."

Pernille Caroline Lotus' fem bedste træningsråd:

1. Just DO IT! (på med løbeskoene også, selvom du kun løber i 20 min. - alt er bedre end ingenting!)

2. Sørg for at træne lidt forskellige træningsformer. Kombinér dem, så holder du nemmere motivationen oppe.

3. Find den træningsform, du synes, der er tilpas hård, men stadig sjov.

4. Hvis en form for træning er meget hård, så find en anden form for træning, der er lidt nemmere. Derved har du nogle hårde dage og lidt nemmere dage.

5. Drik masser af vand inden og efter træning, lidt mindre under træning. Slæb dig selv ud af døren, især på de dage, du ikke gider, du bliver så glad bagefter.

"Slutteligt vil jeg sige husk at forkæle dig selv, som du gør, når du træner. Men und dig selv en god massage, lækre øko-smoothies, gode kosttilskud og en alene-dag om ugen. Prøv noget nyt engang i mellem, hvad enten det er træning, kost eller det, du er bange for. Få evt. meditation eller yoga ind i dit liv, det klarer et stresset sind og de mange tanker."

Hvis du vil på jagt efter store besparelser på wellness-tilbud, kan du med fordel kigge forbi Pernille Carolines site Wellnessdeal.dk, hvor du kan spare minimum 50 procent.

About Author

Vi skriver både fitness nyheder og større artikler omkring en masse forskellige emner inden for træning og sundhed. Hvis du er på jagt efter gode tilbud, kan du finde nogle her: Proteinpulver - FiveFingers - Fitnesscentre

Hvad er din kommentar?

Få besked via e-mail, når der kommenteres. Du kan også abonnere uden at kommentere.