En krop som Cristiano Ronaldos
Deprecated: The $control_id argument is deprecated since version 3.5.0! in /var/www/fitness-guide.dk/public_html/wp-content/plugins/elementor/modules/dev-tools/deprecation.php on line 301

En krop som Cristiano Ronaldos

0

Fra spinkel teenager til super-atlet: Cristiano Ronaldos tilgang til kropstræning og sund livsstil.

Vilje, vilje og vilje.

Nøglen til den perfekte krop kræver ikke bare de rigtige øvelser. Det kræver i lige så høj grad viljen til succes.

Rygterne svirrer ofte omkring den 30-årige superatlet, Cristiano Ronaldo og hans bedrifter inden- og udenfor banen. Senest har hans evner som professionel pokerspiller, fået medierne til at følge rundt på verdens casinoer.

De fleste kender til og følger Cristiano Ronaldos bedrifter på en fodboldbane, men hvad mange ikke ved er at Ronaldo i mange år blev anset for at være for spinkel til at klare sig på topplan. Kun ved hjælp af jernhård træning og stål-disciplin har han formået at opbygge sin krop til det, den er i dag. Super-atletisk.

Træning

Ronaldo er kendt for at være besat af træning: Op til 5 gange om ugen, 3-4 timer ad gangen. Et træningspas indebærer typisk 25-30 minutters løbetræning for bedre kondi. Derudover fokuserer han på fart gennem intensive og ’eksplosive’ sprintøvelser, boldøvelser for kontrol og teknik og så styrketræner han en time dagligt. Her fokuserer han på både over og underkrop. Det er nemlig ikke nok at træne én muskelgruppe. Lår, lægge, mave, ryg, biceps, triceps. Alle muskler skal tilses for at skabe den ’komplette krop’. Desuden er Ronaldo kendt for sine mavebøjninger. Han tager op mod 3.000 på en dag – fordelt ud over dagen. Når han står op, på træningsbanen, foran fjernsynet. Tag dem i små bider og inden længe er 3.000 standard.

Diæt og søvn

Du kan dog tage nok så mange mavebøjninger, men for at den ægte Cristiano Ronaldo six-pack kan vise sig, så skal fedtet væk. For Ronaldo er den rette diæt mindst lige så essentiel som effektiv træning. Han arbejder for at holde sin fedtprocent under 10, hvilket først og fremmest betyder ingen alkohol, sukker eller hvidt brød. Noget der kendetegner en såkaldt low-carb diæt.

Derudover så fokuserer han på flere små måltider i løbet af en dag. Op til 6. Det sikrer optimal forbrænding og et velfungerende stofskifte. Han går typisk efter frugt, vand, fisk og proteinholdig mad, der giver den bedste næring til trænede muskler. Og så sover han gerne mellem 8 og 10 timer hver nat for at give kroppen bedst mulige vilkår for restitution. En mand der således er 100% dedikeret og som aldrig har gamblet med sit helbred.

Viljen til sejr

Ronaldo er 100% konkurrence-menneske, viljen og drivet har han taget med sig over i andre discipliner. Han har sin egen undertøjsserie for JBS.

Ronaldos tilgang til et sundt liv er nok mere end, hvad vi almindelige dødelige kan ligge i hverdags-motionen. Men hans vilje til succes kan være en inspiration for os alle, og kan vi bare trække på et godt råd fra hans tilgang til træningen, så vi allerede en tand tættere på en mere atletisk krop.

About Author

Vi skriver både fitness nyheder og større artikler omkring en masse forskellige emner inden for træning og sundhed. Hvis du er på jagt efter gode tilbud, kan du finde nogle her: Proteinpulver - FiveFingers - Fitnesscentre

Hvad er din kommentar?

Få besked via e-mail, når der kommenteres. Du kan også abonnere uden at kommentere.