Guide til vintersport
Deprecated: The $control_id argument is deprecated since version 3.5.0! in /var/www/fitness-guide.dk/public_html/wp-content/plugins/elementor/modules/dev-tools/deprecation.php on line 301

Guide til vintersport

Vi træder stille og roligt ind i vinterperioden, hvor mulighederne for motion udendørs bliver mindre og mindre. Vi giver dig en guide til nogle af vinterens udfordrende sportsgrene. Både de, som sagtens stadig kan gøres udendørs –men også en mere krævende indendørs motionsform.

1. Crossfit

Mangler du en udfordrende sportsgren, som du kan bruge hele vinterperioden på? Crossfit er oprindeligt en amerikansk sportsgren, som har sine rødder i gymnastikken og fra vægtløftning. Hver dag udtrækkes en ny ”WOD” (Workout of the Day). Det betyder, at alle Crossfit centre verden over, kan træne nøjagtig samme træning.

Dagens ”WOD” er nøje tilpasset, hvor der er fokus på funktionelle øvelser: blandt andre dødløftet og squats. Du kan læse mere om Crossfit her. Der findes efterhånden mange Crossfit centre rundt om i Danmark, så der er stor mulighed for at finde et center i nærheden af dig. Hos INTERSPORT kan du finde et stort udvalg af sportstøj, blandt andet til Crossfit. Se mere her.

2. Husk konditionen

Løb er et godt supplement til vinterens indendørs træning. Den friske luft i lungerne er ren benzin til din løbetur og holder hovedet koldt, så du kan præstere dit maks. Løb er godt for hele kroppen og hjælper dig til at holde en høj forbrænding.

Hvis du vil yde dit maks under løbeturen, anbefales det, at løbe med musik i ørerne, som matcher din pace pr. kilometer. Det kan rent faktisk forbedre din præstation med op til utrolige 30%. Leder du efter høretelefoner, som kan øge motivationsfaktoren til løbeturen? Så kan du finde dem hos Playground.

3. Svøm dig i form

En anden sportsgren som egner sig perfekt til vinterperioden, er svømning. Svømning er, som de andre sportsgrene, også en sportsgren som træner hele kroppen. Svømning kan bruges som supplement til anden træning, eksempelvis løb. Denne kombination er specielt god, hvis du overvejer at skulle deltage i nogle triathlon stævner i foråret 2016. Hvis du overvejer dette, er det en god idé at begynde at træne op allerede nu! God fornøjelse.